menusearch
salmanhashemi.ir

امام جمعه رامشیر: دانش‌آموزان رأی اولی پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند

جستجو
۱۴۰۳/۴/۱۵ جمعه
(0)
(0)
امام جمعه رامشیر: دانش‌آموزان رأی اولی پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند
امام جمعه رامشیر: دانش‌آموزان رأی اولی پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه رامشیر، سید سلمان هاشمی امام‌جمعه رامشیر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: امروز شاهد حضور دانش‌آموز رأی‌ اولی هستیم که با حضور در انتخابات، جشن تکلیف سیاسی خواهند گرفت. وی افزود: این دانش‌آموزان با حضور خود در پای صندوق‌های رأی، میزان مسئولیت‌پذیری خود را در امور عمومی، مشارکت اجتماعی و همگانی نشان خواهند داد. امام رامشیر خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان رأی اولی به دشمنانشان نشان خواهند داد که نسل دهه هشتادی به تأسی از پیش‌کسوتان و انقلابیون خود، پای این انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند. وی عنوان کرد: روز گذشته ۱۴ تیرماه روز ملی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نام‌گذاری شده بود که لازم است از کسانی که خدمات ارزنده‌ای در جهت رشد، آبادانی و پیشرفت این شهرستان در زمینه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی انجام داده‌اند، تقدیر و تشکر کنم. هاشمی تصریح کرد: از خادمان مردم در شهر رامشیر، مشراگه و روستاهای اطراف و دوردست کارهای نسبتاً خوبی را شاهد بودیم. وی اضافه کرد: کارهای که تا کنون در شهرستان رامشیر صورت‌گرفته، کارهای ارزشمندی است، اما نسبت به آنچه باید انجام شود، کم است. امام‌جمعه رامشیر گفت: باید دوستان کمر همت ببندند و برای پیشرفت و تعالی شهرستان تلاش و کوشش مضاعفی داشته باشند. هاشمی تأکید کرد: از وقتی که پول آلایندگی در شهرستان رامشیر از طرف دولت سیزدهم، دولت محرومان، تزریق شد، شاهد پیشرفت شهر و روستاها شده‌ايم. رییس شورای فرهنگ عمومی رامشیر به مناسبت هفته “احیای امر به معروف و نهی از منکر” به جایگاه “امر‏به‏معروف و نهی‏از‏منکر در “فرهنگ نهج‏البلاغه اشاره کرد و افزود: در “مسائل فردی”، “تقوا” بسیار زیاد مورد توصیه‏ی آقا امیر مؤمنان حضرت علی علیه السلام است؛ اما در زمینه‏ی “مسائل اجتماعی” شاید هیچ خطابی به مردم “شدیدتر”، “غلیظ تر”، “زنده‏تر” و “پُرهیجان‏تر” از خطاب “امر به معروف و نهی از منکر” نیست. لذا حضرت می‏فرمایند: «وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ کُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیِ عَنْ الْمُنْکَرِ إِلَّا کَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّیٍّ» همه «کارهاى خوب» و «جهاد در راه خدا» در برابر «امر به معروف و نهى از منکر»چون قطره‏اى است در درياى عميق. یعنی “امر به معروف و نهی از منکر” در مقیاس وسیع و عمومی خود، حتی از “جهاد” بالاتر است. ایشان در ادامه افزود: بدترین خطرها این است که یک روز در جامعه، “گناه” به عنوان “ارزش” معرفی شود؛ و “کار خوب” به عنوان “کار بد” معرفی شود. باید ببینیم آن “جامعه‏ی اسلامی صدر اسلام”، چه “آفتی” پیدا کرد که کارش به “حاکمیت یزید” رسید؟چه شد که “بیست سال” بعد از “شهادت آقا امیر مؤمنان حضرت علی علیه السلام”، در همان شهری که او حکومت می‏کرد، “سرهای پسرانش” را بر “نیزه” کردند و در آن شهر گرداندند؟! اگر “بیماری‏ای” وجود دارد که می‏تواند “جامعه‏ای” را که در “رأسش” کسانی مانند آقا رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم و امیر المؤمنین علی علیه السلام بوده‏اند، در ظرف «چند ده سال» به آن “وضعیت” برساند، این بیماری، بیماری خطرناکی است و ما هم باید از آن بترسیم. وقتی در “جامعه” گناه منتشر شود و مردم با “گناه” خو بگیرند، کار کسی که در “رأس جامعه” قرار دارد و می‏خواهد مردم را به “خیر و صلاح و معروف و نیکی” سوق دهد، با “مشکل” مواجه خواهد شد. این روایت، روایتِ تکان دهنده ی است. پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) می‏فرمایند: « لَتَأْمُرُنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لَتَنْهُنَّ عَنِ الْمُنْکَرِ أَوْ لَیُسَلِّطَنَّ اللَّهُ شِرَارَکُمْ عَلَى خِیَارِکُمْ فَیَدْعُو خِیَارُکُمْ فَلَا یُسْتَجَابُ لَهُمْ» باید “امر به معروف و نهی از منکر “را میان خودتان، رواج دهید و نسبت به آن “پایبند” باشید. اگر نکردید، خدا “اشرار و فاسدها” را بر شما مسلّط می‏کند؛ یعنی “زمام امور سیاست کشور” به مرور به دست امثال “حَجّاج بن یوسف” خواهد افتاد! همان “کوفه‏ای” که آقا امیر مؤمنان حضرت علی علیه السلام در رأس آن قرار داشت، به خاطر “ترک امر به معروف و نهی از منکر”، به مرور به جایی رسید که “حَجّاج‏بن‏یوسف ثقفی” روی کار آمد. با «ترک امر به معروف و نهی از منکر»، مردم “کوفه” این‏گونه دچار “ظلم‏های عجیب و غریب و استثنایی و غیر قابل توصیف ” شدند. هاشمی تاکید کرد:وقتی که “امر به معروف و نهی از منکر” نشود و در جامعه “خلاف‏کاری”، “دزدی”، “تقلّب” و “خیانت” رایج گردد و به‏تدریج جزو “فرهنگ جامعه” شود، زمینه برای روی کار آمدن “آدم‏های ناباب” فراهم خواهد شد