menusearch
salmanhashemi.ir

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی :حضور مسوولین قوه قضاییه در بین مردم باعث ایجاد قوت قلب و جلب اعتماد مردم خواهد شد

جستجو
۱۳۹۷/۴/۷ پنج شنبه
(0)
(0)
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی :حضور مسوولین قوه قضاییه در بین مردم باعث ایجاد قوت قلب و جلب اعتماد مردم خواهد شد
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی :حضور مسوولین قوه قضاییه در بین مردم باعث ایجاد قوت قلب و جلب اعتماد مردم خواهد شد
به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه شهرک طالقانی، حجت الاسلام والمسلمین سیدسلمان هاشمی در مراسم سالروز شهادت آیت الله بهشتی در مسجد شهدا بندرماهشهر عنوان کرد: شهید بهشتی انسانی والا، انقلابی،کارآمد، فرهنگی و متدین به تمام معنا چه در ظاهر و باطن بود و به همین خاطر دشمنان اسلام برای ترور شخصیتی همچون شهید بهشتی برنامه ریزی کرده بودند که وی را مورد هدف قرار دهند.
وی افزود: در واقع دشمنان با این کار می‌خواستند ضربه ای مهلک به نظام انقلاب اسلامی بزنند اما دشمنان ببینند و بدانند شجره طیبه ای که خداوند حامی آن است با کشتن شخصیت های انقلابی از بین نخواهد رفت بلکه با خون امثال شهید بهشتی ها این نهال توانمند شده و امروزه در مقابل ابرقدرتها حرفهایی برای گفتن دارد.
هاشمی همچنین به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به روایتی درخصوص ظلم و ستم بندگان به یکدیگر اظهار کرد:
ظلم بندگان به یکدیگر یکی از گناهانی است که خداوند هیچگاه آن را مورد بخشش قرار نمیدهد ،بنابر این روایت مسوولین بدانند که باید در مقام خود پاسخگوی کار مردم باشند و جایگاه ما مسوولین در قبال مردم بسیار خطرناک و لبه پرتگاه است چرا که زحمت و تلاش کار و ثواب آن بالاست اما در قبال بی مسوولیتی و تضییع حق مردم قابل بخشش نیست.
امام جمعه شهرک طالقانی کار آمدی، استقلال و قدرتمند بودن را از ویژگی های مهم دستگاه قضایی کشور دانست و عنوان کرد: قوه قضاییه با حفظ کارآمدی و مستقل بودن نباید تحت هیچ عنوان استقلال خود را در مقابل برخی هجمه ها از دست بدهد.
وی افزود: انقلابی و قدرتمند بودن دستگاه قضایی موجب جلب اعتماد مردم می‌شود تا مظلومان و بی گناهان بدانند ملجا و پناهشان قوه قضائیه است.
هاشمی با تاکید بر مطالبه و پرسشگری از مسوولین توسط قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: با مطالبه گری از مسوولین توسط قوه قضاییه می‌توان پیگیر اجرای صحیح برخی کارها توسط ارگان ها شد، چرا که برخی کارها و پروژه های کارشناسی نشده توسط برخی ارگان ها موجب حیف و میل بیت المال است؛ جرم ،جرم است چه یک ریال باشد چه میلیاردها تومان!
امام جمعه شهرک طالقانی رعایت حقوق مردم و برخورد با متخلفان و قانون شکنان را از وظایف قوه قضاییه دانست و اظهار کرد: برخورد مقتدرانه و بدون تبعیض با مفسدان اقتصادی، برخورد با سارقان مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر که خوشبختانه در طول این مدت کارهای خوبی در شهرستان انجام شده است.
وی ادامه داد: پیشگیری از جرم ،شناسایی و معرفی مجرمین و اجرای احکام، پیشگیری از قاچاق مواد مخدر یکی از مسائلی است که برای کاهش جرم و آسیب های اجتماعی باید بصورت جدی آن را پیگیری کرد.

حجت الاسلام هاشمی افزود: کاهش طلاقهای توافقی، وجود وکیل رایگان برای افراد بی بضاعت، پیگیری نیازها و مطالبات مردمی،آموزش قوانین دادرسی و حقوقی از سطوح پایین به دانش آموزان و حتی سطوج بالاتر از جمله مواردی است که قوه قضاییه می‌تواند در جهت فرهنگ سازی کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.

وی بیان کرد: دربرخی استانها شاهد پرورش حافظین قرآن در بین زندانیان بودیم، اما متاسفانه مواردی همچون رد و بدل کردن مواد مخدر و عدم تفکیک مجرمین جرائم عمدی و غیرعمد در بین زندانیان مشاهده می‌شود، باید دید برای فرهنگ سازی و جلوگیری از کاهش جرائم بین زندانیان چه کارهایی انجام شده است؟
امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با تقدیر و تشکر از حضور مسوولین قوه قضاییه در هفته گذشته بین مردم خاطر نشان کرد: حضور مسوولین قوه قضاییه در بین مردم باعث ایجاد قوت قلب و جلب اعتماد مرذم خواهد شد، همچنین طی مدت اخیر شاهد تغییرات و کارهای خوبی در زمینه دستگیری قاچاقیان مواد مخدر، برخورد بر مخلان امنیت در شهر بودیم که انتظار داریم در آینده ای نزدیک شاهد اثرات و کارآمدی قوه قضائیه باشیم.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر