menusearch
salmanhashemi.ir

با حضور امام جمعه شهرک طالقانی؛گفتمان عفاف و حجاب در مدرسه دخترانه طوبی برگزار شد

جستجو
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ چهارشنبه
(0)
(0)
با حضور امام جمعه شهرک طالقانی؛گفتمان عفاف و حجاب در مدرسه دخترانه طوبی برگزار شد
با حضور امام جمعه شهرک طالقانی؛گفتمان عفاف و حجاب در مدرسه دخترانه طوبی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه طالقانی؛گفتمان عفاف و حجاب در مدرسه دخترانه طوبی با حضور سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی چهارشنبه 9بهمن ماه برگزار شد.

 

سید سلمان هاشمی با گرامیداشت و تسلیت ایام سوگواری شهادت بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد:از میان معصومین(ع) آن که زندگی پر برکتش به خصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می‌کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا(س) است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار برای ما راهگشا خواهد بود.

 

وی افزود: در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلما پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه ی شیعی باشد.

 

امام جمعه شهرک طالقانی با تاکید بر اهمیت عفاف و حجاب؛اظهار داشت: زن کالای گرانبهایی است که با حجاب محدود نخواهد شد بلکه به ارزش خود می‌افزاید، همانگونه که از کالای گرانبها مانند موبایل،ماشین و دیگر اشیا گرانقیمت به دلیل ارزش آنها محافظت می‌کنیم و تفاوتی برای اشیای بی ارزش قائل نمی‌شویم، هر انسان نیز ارزش خود را خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: زن باید غرور داشته باشد چرا که برای او یک ارزش است، حجاب و پوشش اسلامي و به‌تبع آن، حفظ نظام خانواده نيز از آن‌رو ارزش‌ دارند که تأمین‌کننده سعادت آدمي و منشأ قرب الهي هستند.

 

سید سلمان هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود،صداقت و امانت داری را دو ویژگی بسیار مهم انسان مومن دانست و افزود: امانتداری از جمله مواردی است که خداوند از آن به عنوان یکی از ویژگی‌های مؤمنان واقعی نام برده است،صداقت و راستی از خصوصیات عالی اخلاق انسانی است که در آموزه های اسلامی از زمینه های اساسی ارجمندی و نیک بختی انسان شناخته شده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این دو از ملاک های دینداری در اسلام به شمار می‌روند و ضروریست انسان اینها را در وجود خود تقویت کند تا به جایگاه عالی انسانی دست یابد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر