menusearch
salmanhashemi.ir

سید سلمان هاشمی: شب قدر، شب تقدیر، استجابت دعاء و گشایش درهای رحمت الهی است / سپاه تکیه گاه عزت و اقتدار ایران اسلامی است

جستجو
۱۴۰۱/۲/۲ جمعه
(0)
(0)
سید سلمان هاشمی: شب قدر، شب تقدیر، استجابت دعاء و گشایش درهای رحمت الهی است / سپاه تکیه گاه عزت و اقتدار ایران اسلامی است
سید سلمان هاشمی: شب قدر، شب تقدیر، استجابت دعاء و گشایش درهای رحمت الهی است / سپاه تکیه گاه عزت و اقتدار ایران اسلامی است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت اميرالمؤمنين علیه السلام؛عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در تعریف امام علی علیه السلام فرمودند: او پیشوائی الهی و ربّانی است، تجسّم نور و روشنائی است، مرکز توجّه تمامی موجودات و عارفان است، فرزندی پاک از خانواده پاکان است، گوینده ای حقّگو و هدایتگر است، او مرکز و محور امامت و رهبریّت است.

 

وی افزود: از برکات محبت امیرالمؤمنین علیه السلام این است که درب های هشتگانه بهشت به روی او باز میشود، هر کس علی(علیه السلام) را دوست داشته باشد، خدا برای او برائت از آتش، جواز عیور از صراط و امان از عذاب را می‌نویسد.

 

سید سلمان هاشمی با بیان اینکه شب قدر، شب تقدیر، استجابت دعاء و گشایش درهای رحمت الهی است؛بیان کرد: در روایتی از امام صادق علیه السلام درباره رقم خوردن سرنوشت و تقدیر افراد در شب قدر فرموده است: تقدير امور و سرنوشت‌ها در شب نوزدهم، تحکيم آن در شب بيست و يکم و امضاى آن در شب بيست و سوم صورت مى گيرد، یکی از اعمال شب های قدر، استغفار، طلب عفو و گذشت از خدای متعال است و در آیات قرآن نیز نسبت استغفار جمعی و فردی بشارت داده و فرموده که هرگاه استغفار کنید، نعمات الهی سرازیر می‌شود.

 

وی افزود: استغفار جمعی، چهار نعمت بزرگ شامل بارش از آسمان، قدرت و توانمندی، اموال و اولاد را به انسان می‌رساند، همه باید مراقب باشیم تا این دو شب مانده از شب های قدر را به راحتی از دست ندهیم و ضمن استغفار، خداوند متعال را به رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام واسطه قرار دهیم تا انشاءالله فرج آقا امام زمان(عج) را نزدیک گرداند.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛بیان کرد: دوم اردیبهشت ماه یادآور تدبیرحکیمانه امام خمینی (ره) در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، سپاه در کنار تامین امنیت پایدار برای کشور در سایر عرصه ها خدمات بزرگی را انجام داده است، سپاه پاسداران مظهر اقتدار، صلابت، امنیت و خدمت رسانی به مردم ایران در تمامی زمینه ‌ها است.

 

وی افزود: در دفاع مقدس، جانانه مقاومت کرد و بعد از آن در عرصه‌ های سازندگی، عمران و آبادانی، محرومیت زدایی، کمک به اقشار آسیب پذیر و سرانجام در جنگ نرم، تحریم های اقتصادی و جبهه مقاومت، راه را بر نفوذ و پیشروی دشمن بست، سپاه در دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی و حریم اهل بیت علیهم السلام به خوبی نقش شایسته و بایسته خود را ایفا کرد.

 

هاشمی ادامه داد: نمونه بارز آن سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در سازندگی، عمران و آبادانی این کشور و در مبارزه با داعش و دفاع از حریم آل الله در سال های اخیر نقش به سزایی ایفا نمود و در همین راه شهید شد و بر همین اساس باید سپاه را تکیه گاه عزت و اقتدار ایران اسلامی دانست و قدردان مجاهدت‌های این نهاد ارزشمند بود.

 

امام جمعه شهرک طالقانی خاطرنشان کرد: جا دارد از زحمات و تلاش های بی دریغ مدیر عامل سابق شرکت پتروشیمی مارون در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به رفع محرومیت های شهرک طالقانی از جمله احداث هنرستان شهید مکیان که یکی از کارهای ماندگار این مدیرعامل در جهت رفع محرومیت ها و همچنین کمک های خیریه به نیازمندان و بیماران این منطقه بود تشکر و قدردانی نمایم، همچنین از مدیر عامل سابق شرکت پتروشیمی فن آوران که در ساخت و ساز و تعمیر برخی منازل نیازمندان شهرک طالقانی کمک نمودند قدردانی نمایم.ما به وجود چنین مدیرانی نیاز داریم امیدواریم که مدیران جدید با دید مثبت به مناطق کم برخوردار و ایفای نقش در قبال مسئولیت های اجتماعی در جهت رفع محرومیت ها، توسعه و پیشرفت این منطقه برآیند.

 

وی افزود: در باب مسوولیت های اجتماعی کارهای زیادی می‌توان انجام داد، در این شهرستان بالای بیست پتروشیمی داریم که اگر هر کدام از مدیران عامل سعی کنند با دغدغه و دید مثبت به مناطق محروم از جمله شهرک طالقانی،رجایی،مدنی و گاما ورود کنند و نقش خود را در راستای اجرای مسوولیت های اجتماعی ایفا کنند، با این وجود قطعا در چندسال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

 

هاشمی ادامه داد: شهرستان بندرماهشهر با وجود این منابع عظیم، باید بهترین مدارس را داشته باشد، نباید مدیران آموزش و پرورش و مدارس از کمبود وسایل سرمایشی و امکانات اولیه رنج ببرند. اینها در واقع مسوولیت های اجتماعی این شرکت ها در بحث ارزش افزوده و آلایندگی است. بارها تاکید کردیم که سهمی از بودجه شورای راهبردی را برای مناطق کم برخوردار قرار دهید، مردم نباید در انقلاب اسلامی و دولت مردمی از مشکلات عدم روشنایی،آب شرب،فاضلاب و آسفالت استاندارد معابر رنج ببرند.قطعا با کمی همت،تلاش و دغدغه این معضل ها روز به روز رفع خواهند شد.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان متذکر شد: چرا باید در این ایام شاهد بیکاری جوانانمان به دلایلی از جمله تقلیل نیروها و یا کم سوادی در برخی شرکت ها باشیم.چرا باید هر روز به یک ترفندی جوانان بیکار شوند؟ باید هوای جوانان را داشته باشیم، چگونه این جوان می‌تواند جوابگوی زن و بچه اش باشد؟چگونه می‌تواند متدین و انقلابی باشد؟ از مدیران عامل خواستاریم کسانی که الان بکارگیری شده اند شاغل باقی بمانند. جوانان سرمایه های کشور هستند، مدیران اجرایی همت کنند و اگر امکان بکارگیری همه جوانان در صنعت نیست صنایع پایین دستی را راه اندازی کنند تا جوانان ما دغدغه کار نداشته باشند. باید امید را در دل جوانان تزریق کرد تا جوانان بتوانند آینده این مملکت را بسازند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر