menusearch
salmanhashemi.ir

سید سلمان هاشمی: دنیا مدیون نهضت علمی امام صادق علیه السلام است/ شهرداری، شورای شهر، نظام مهندسی؛ همه در یک خط باید در برابر فاجعه دردناک متروپل پاسخگو باشند

جستجو
۱۴۰۱/۳/۶ جمعه
(0)
(0)
سید سلمان هاشمی: دنیا مدیون نهضت علمی امام صادق علیه السلام است/ شهرداری، شورای شهر، نظام مهندسی؛ همه در یک خط باید در برابر فاجعه دردناک متروپل پاسخگو باشند
سید سلمان هاشمی: دنیا مدیون نهضت علمی امام صادق علیه السلام است/ شهرداری، شورای شهر، نظام مهندسی؛ همه در یک خط باید در برابر فاجعه دردناک متروپل پاسخگو باشند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام؛عنوان کرد: آیا امام صادق علیه السلام بانی و مؤسس مکتب شیعه بوده اند؟ امام صادق علیه السلام احیاگر مذهب ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم بوده اند و بانی و مؤسس مکتب شیعه شخص پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم بودند، هر چند شیعه، امام صادق علیه السلام را "رئیس مذهب" خود می‌نامند، اما این سخن بدان معنا و مفهوم نیست که "مذهب جعفری" را ایشان ابداع و اختراع کرده اند بلکه "مذهب جعفری" در حقیقت همان مذهب ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم است که امام صادق علیه السلام احیاگر آن بوده اند.

 

وی افزود: نهضت علمی امام صادق علیه السلام تربیت شاگردان اهل فن و منحصر به فرد در علوم اسلامی و سایر دانش ها و دارای آثار علمی و شاگردان متعدد است،تعداد شاگردان امام صادق علیه السلام به ۱۲ هزار نفر می‌رسد که چهار هزار نفر از آنها از شاگردان معروف آن حضرت هستند، از این تعداد، حدود ۵۰۰ نفر ایرانی بوده اند.

 

هاشمی ادامه داد: منحصر نبودن در علوم اسلامی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مکتب علمی امام صادق علیه السلام است. امام صادق علیه السلام شاگردانی را که تربیت نمودند در علوم اسلامی منحصر نبودند، بلکه در سایر دانش‌ های متنوعه مانند "نجوم و هیئت، ریاضی، طب و شیمی" نیز شاگردانی تربیت کردند که از ميان شاگردان آن حضرت گروهی دارای آثار علمی و شاگردان متعددی بودند.

 

وی گفت: حضرت صادق آل محمد علیه السلام در "علوم طبيعی" نيز بحثهايی نمودند، و رازهای نهفته‌ای را باز کردند که برای دانشمندان امروز نيز مايه‌ی اعجاب است، گواه روشن اين امر "توحيد مفضل" است که امام آن را ظرف "چهار روز" املاء فرمود و « مفضل کوفی» نوشت و به نام کتاب « توحيد مُفَضَّل» شهرت يافت، لذا دنیا مدیون "نهضت علمی" امام صادق علیه السلام است.

 

امام جمعه شهرک طالقانی بیان کرد: رهبران مذاهب اهل سنت از شاگردان امام صادق علیه السلام بوده اند. "ابوحنیفه" رئیس احناف که امروزه بیشترین طرفداران را در دنیای اسلام دارد، شخصیتی است که دو سال، شاگردی امام صادق علیه السلام را کرده بود و این سخن وی معروف است که«لَوْلاَ السَّنَتانِ لَهَلَکَ نُعْمانٌ » اگر این دو سال نبود من چیزی نداشتم می‌گوید: اگر جعفر بن محمد نبود مردم مناسک حج خود را نمی‌دانستند. امت "مدیون" امام‌صادق علیه السلام در احکام و مناسک حج می‌باشند، و حدود "چهارصد حکم" از احکام حج از اين روايت استفاده شده است ."مالک بن انس" که پیشوای مالکی هاست و بخش دیگری از اهل سنت را تشکیل می‌دهند، می‌گوید: مردي افضل از امام جعفر بن محمد صادق ؟ع؟ از نظر علم و عبادت و تقوا، هرگز چشمي نديده و گوشي نشنيده و به قلب هيچ کس هم خطور نکرده است، یا زمانی که "محمد بن ادریس شافعی" معروف به "امام شافعی" و سومین فقیه از فقهای چهارگانه اهل سنت، شاگردی "مالک بن انس" را کرد و "احمد بن حنبل" نیز شاگرد "شافعی" است.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها ضمن تسلیت به مردم نجیب و فهیم آبادان در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل؛بیان کرد: مقصرین فاجعه دردناک "متروپل" در برابر دستگاه عدالت پاسخگو باشند، که چرا "متروپل" آبادان که تازه قد علم کرده بود،ناکام فرو ریخت؟ مگر می‌شود ساختمان عظیمی با 10 طبقه، بالا برود و این چنین فرو بریزد؟ نهادهای نظارتی کجا بودند که کج رفتن این دیوار تا ثریا را دیدند و دم نزدند؟ آنهایی که به این ساختمان پایان کار دادند کجا هستند؟ آن ناظر شهرداری که این پروژه را تایید کرده کجاست؟ آیا این سازه 10 طبقه، با رعایت اصول مهندسی ساخته شده است؟

 

وی افزود: شهرداری، شورای شهر، نظام مهندسی؛ همه در یک خط باید در برابر این فاجعه دردناک پاسخگو باشند. منتظربهصفشدنمقصرین در برابر دستگاه عدالت هستیم. مردم عزیز ما، نباید قربانی مدیران بی‌کفایت و بی ‌لیاقت شوند.

 

سید سلمان هاشمی با اشاره به وضعیت جایگاه احشام در شهرک طالقانی؛ متذکر شد: آیا جایگاه احشام شهرک طالقانی در دوره قبل با رعایت اصول، ضوابط و استاندارهای مهندسی ساخته شده است؟ چندین مرتبه در سال گذشته به برخی از اعضای شورای وقت و شهردار تذکر داده شد، اما به خاطر منافع برخی آقایان گوش شنوائی نبود.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان یادآور شد: ضروری است که ناظر شهرداری، ضلع غربی کانال دفع آب های سطحی، باید طبق اصول مهندسی بر این پروژه ،"نظارت دقیق" داشته باشند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر