menusearch
salmanhashemi.ir

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: رونق تولید راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

جستجو
۱۳۹۸/۱/۹ جمعه
(0)
(0)
حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: رونق تولید راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است
حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: رونق تولید راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نامگذاری سال98 به نام رونق اقتصادی؛اظهار کرد: قریب به یک دهه است ،غالب شعار‌هایی که توسط مقام معظم رهبری ارائه میشود در زمینه اقتصادیست،سالهاست مسئله اقتصادی مهمترین مسئله اساسی کشور شده، موضوعی که اگر به درستی به آن پرداخته شود اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را در پی دارد.

وی افزود: در حقيقت، رونق تولید راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است، باید موجبات رونق تولید و اشتغال را فراهم کنيم، هر چقدر که میزان تولید و درآمد بیشتر شود وضعیت اشتغال و معیشت مردم بهبود یافته و مشکلات نیز کمتر می‌شود.

هاشمی ادامه داد: نکته‌ای که باید مدنظر قراربگیرد آموزش است، درکشور ما آموزش سمت و سوی تولید ندارد و دانشگاه‌ها براساس نیاز بازار کار، حرکت نمی‌کنند.کشورهای صنعتی زمانی رشد کرده‌اند که دبیرستان‌های آنها به سمت هنرستان پیش رفته‌اند و مهارت و حرفه بر آموزش نظری اولویت یافت.

وی تولید را از مسائل مهم کشور دانست و گفت: با تکیه بر تولید و توان نیروی داخلی باید افراد شایسته، کاردان و اقتصاددان در این وزارت خانه باشند تا بتوانند کارهای کشور را پیش ببرند.

هاشمی تاکید کرد: مسئولین نیز صدای ناله مردم را بشوند و برای رفع مشکلات معیشتی و رونق بخشی تولیدات کشور تلاش کنند،حالا که رهبر معظم انقلاب شعار رونق تولید را مطرح کرده‌اند همه مدیران و افرادی که دغدغه معیشت مردم را دارند باید در عرصه اقتصاد وارد شده و میزان تولیدات کشور را افزایش دهند.

امام جمعه شهرک طالقانی با تسلیت جانباختن تعدادی از هموطنانمان در حادثه سیل روزهای گذشته ؛عنوان کرد: هرچند عبور کشور از چند دهه خشکسالی و لطف پروردگار متعال در نزول نعمتهای آسمانی، آینده ای روشن و پر طراوت را برای میهن اسلامی بشارت می‌دهد و شکر این نعمت بر ما واجب است اما در عین حال خسارت‌های مالی و جانی وارد شده بر هم میهنانمان، قلب های ما را از مالامال از غم و اندوه نمود.

وی افزود: اگر در تشدید مشکلات ناشی از بلایای طبیعی، قصورها و تقصیرها در سطوح مختلف مدیریتی سهم و نقش داشته باشند که باید بدون مسامحه از سوی حوزه های نظارتی و قضایی بررسی و پیگیری شود.

هاشمی در ادامه گفت: باید از مردم قدرشناس کشورمان قدردانی کنیم که با تنها نگذاشتن حادثه دیدگان، قرار گرفتن در کنار آنها، بازکردن درب منازل، ارسال آذوقه و لباس گرم و... از تلخی این اتفاقات ناگوار کاسته و جلوه‌های بیادماندنی از ایثار و هم‌دردی، وحدت و انسجام ملی را به نمایش درآوردند، اکنون نیز مردم سیل زده به شدت به کمک های مردمی نیازمند هستند و مردم عزیز می‌توانند کمک های نقدی خود را از طریق هلال احمر و کمیته امداد تقدیم این عزیزان کنند.

وی یادآور شد: نباید از آمادگی نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروهاى انتظامى که از ابتداى بحران در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده غافل ماند این عزیزان با تلاشى وصف ناپذیر، به امدادرسانى پرداختند و بیانگر این است که این نیرو ها ازمتن و دل مردم بوده وبا داشتن روحیه از خود گذشتگی، ایثار و فداکاری خود را شریک غم و شادی مردم دانستند.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با تسلیت فرارسیدن شهادت امام موسی کاظم(ع)؛بیان داشت: امام کاظم(ع) نه شمشیر داشتند و نه تبلیغات،ولی دلها را داشتند. در میان نزدیکترین افراد دستگاه هارون،شیعیان وجود داشتند.حق و حقیقت،خودش یک جاذبه ای دارد که نمی‌شود از آن غافل شد.

وی افزود: شما دو سنت را در میان همه ائمه می‌بینید که به طور وضوح و روشن هویداست.یکی عبادت و خوف از خدا و خدا باوری است.یک خدا باوری عجیب در وجودشان هست،از خوف خدا می‌گریند و می‌لرزند،گویی خدا را می‌بینند و سنت دومی که در تمام اولاد علی(ع) از ائمه معصومین دیده می‌شود همدردی و همدلی با ضعفا،محرومان، بیچارگان و افتادگان است.اصلا«انسان »برای اهل بیت(ع) یک ارزش دیگری دارد،می بینیم که رسیدگی به احوال ضعفا و فقرا برنامه این بزرگوارن بود.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با اشاره به فرارسیدن عید مبعث؛خاطر نشان کرد: شب و روز بیست و هفتم رجب بعنوان ارزشمندترین شب و روز سال در روایات معرفی شده است،فضیلتی که در عبادات این شب و روز برشمرده شده،پاداشی معادل 60 سال عبادت دارد.بعثت یکی از گرانسنگ ترین نعمت های خدا برای بندگانش محسوب می‌شود،مهم‌ترین و جامع‌ترین هدف بعثت و نیز تمامی انبیا الهی از آغاز تا خاتم، هدایت و تزکیه و بازداشتن از جهل و گمراهی همه انسان‌ها در تمامی ادوار تاریخ است،پیام مهم بعثت، تحول و چرخش کامل از همه انحراف‌ها و بدی‌ها به سوی نیکی‌ها و ارزش‌های اسلامی و قرآنی که ره آورد بعثت است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر