menusearch
salmanhashemi.ir

سید سلمان هاشمی: سیزدهم آبان ماه، روز رویش جوانه های سبز ایمان با اتکال به خداوند رحمان و پیروی از حضرت امام (ره) است/ شهرک طالقانی در آستانه فصل بارندگی نیازمند لایروبی جدی است

جستجو
۱۴۰۰/۸/۱۴ جمعه
(0)
(0)
سید سلمان هاشمی: سیزدهم آبان ماه، روز رویش جوانه های سبز ایمان با اتکال به خداوند رحمان و پیروی از حضرت امام (ره) است/ شهرک طالقانی در آستانه فصل بارندگی نیازمند لایروبی جدی است
سید سلمان هاشمی: سیزدهم آبان ماه، روز رویش جوانه های سبز ایمان با اتکال به خداوند رحمان و پیروی از حضرت امام (ره) است/ شهرک طالقانی در آستانه فصل بارندگی نیازمند لایروبی جدی است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی ؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت سیزدهم آبانماه روز دانش آموز؛ اظهار کرد: روز سیزدهم آبان ماه، روز رویش جوانه های سبز ایمان با اتکال به خداوند رحمان و پیروی از حضرت امام (ره)، روز مقابله با زورگویی، دسیسه و استکبار ،روز صدور پیام انقلاب به جهانیان است.

 

وی افزود: سیزدهم آبان روز کشتار دانش‌آموزان در خیابان های تهران و روز تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا بود.جوانان ما وقتی داخل سفارت آمریکا رفتند، توانستند اسنادی را که حدود هفتاد جلد کتاب است را گردآوری و جمع نمایند، در این اسناد، توطئه هایی علیه ملت ایران وجود داشته است.

هاشمی ادامه داد: البته متأسفانه از مضامین این کتابها در مجموعه‌ ی دبیرستان ‌ها و دانشگاه‌ های ما نیست؟ که این مطلب یکی از اعتراضات حضرت آقا بود. در 13 آبان، ملت ما نشان داد، اولین ملتی است که بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. معنای تسخیر سفارت آمریکا این بود که رژیم آمریکا بداند نسبت به این انقلاب نمی‌شود شوخی کرد.

 

امام جمعه شهرک طالقانی افزود: دو روز پیش هم شکست آمریکا در دزدی نفت ایران با چند ناو جنگی ،را در رسانه ها مشاهده نمودید؛ که رژیم آمریکا این بار هم ،یک سیلی آبدار از سپاه نیروی دریایی خورد.البته آمریکایی ها قبلاً هم سیلی های زیادی از ما خوردند، زمانی که به طبس حمله کردند و خودشان را نجس کردند و گریختند. مگر یادشان رفته که وقتی نیروی دریایی سپاه، تنفگداران آمریکایی را دستگیر نمودند،در حالی که خودشان را خیس کرده بودند و آمریکا باز هم سیلی محکم دیگری از جوانان ما خورد.

 

وی تاکید کرد: البته یادشان نخواهد رفت در حملات سنگین موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد«موسوم به عملیات «شهید سلیمانی» چه سیلی محکم دیگری از سپاه مقتدر ما خوردند. این نکته را اضافه میکنم که تا انتقام خون سردار دل‌ها "سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی' و 'شهید ابومهدی المهندس"را از آمریکا و خیانتکاران نگیریم از پای نخواهیم نشست.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به چهاردهم آبانماه، روز فرهنگ عمومي؛بیان کرد: همه باید برای ترویج فرهنگ صحیح اسلامی تلاش کنند. کتاب، فیلم، هنر باید برای اصلاح فرهنگ عمومی نوشته، ساخته و هدایت شود. صدا و سیما، در همه برنامه‌هایش چه هنری، چه خبری و چه گزارشی دائماً باید در خدمت فرهنگ عمومی کار کند.

 

وی افزود: باید فرهنگ عمومی اصلاح شود، علما و خطیبان و مبلغان محترم باید برای ترویج فرهنگ صحیح اسلامی تلاش کنند. البته برای اصلاح فرهنگ عمومی باید در وهله اول آسیب‌شناسی را در کشور کرد،در ثانی راه علاج را پیدا و مداوا نمود.

 

هاشمی با اشاره به نمونه هایی از آسیب های اجتماعی گفت:گسترش فرهنگ غرب و غرب‌زدگی،رواج سگ گردانی در جامعه و اماکن یکی از آسیب های اجتماعی است که باید به این مقوله به صورت جدّی وارد شد،این فرهنگ غربی است که در بین جامعه ما رواج پیدا کرده است. در شأن جامعه دینی نیست که افراد همراه با سگ در اماکن عمومی تردد کنند.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مقوله بی حجاب و بد حجابی؛متذکر شد: متولیان امر نسبت به مقوله حجاب دغدغه داشته باشند، اگر مدیر و مسئول نسبت به حجاب خانواده خود دغدغه نداشته باشد،چه توقعی داریم که همکاران خود را به حجاب دعوت کند.اگر این دغدغه در بین متولیان امر نباشد، و بی حجابی به صورت عادی رواج یابد، باید شاهد آسیب های اجتماعی نظیر افزایش جدایی و طلاق و فساد اجتماعی باشیم.

 

وی افزود: اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، کم کم ناهنجاری هایی مانند سیگار کشیدن برخی زنان و دختران و سگ گردانی حالت عادی پیدا می‌کند و کم کم ماشین‌هایی را می‌بینید که در آنها کشف حجاب بصورت علنی نمایان شده است.دشمن امروز به جبهه فکری و فرهنگی ما حمله کرده دشمن دنبال سست کردن پایه‌های ایمانی و دینی و اعتقادات ماست.وظیفه ما تقویت روحیه خداباوری، دین‌باوری، خودباوری، دانش‌اندوزی، ظلم‌ستیزی است.

 

سید سلمان هاشمی در ادامه با اشاره به رسم ناپسند تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا؛ گفت: رسم غلط تیراندازی در عروسی ‌و عزا، یکی از آسیب های اجتماعی است که تاکنون دوام آورده و نیاز به اصلاح دارد. این رسم غلط افراد زیادی را مجروح یا به کام مرگ فرستاده که باعث دعواهای قبیله‌ای فراوانی شده‌ است.

 

وی افزود: البته در گذشته تیراندازی در جشن ‌ها آن هم با سلاح شکاری راهی برای ابراز شادمانی مثلاً تولد نوزاد پسر یا ازدواج فرزند بوده‌ و در سایر مراسم، روشی برای ابراز ارادت به ‌شمار می‌رفت، اما امروزه متأسفانه این رسم نه فقط در مراسم جشن بلکه در مراسم ترحیم و عزا به صورت رسم در آمده است و بسیاری از مردم، دل خوشی از این رسم غلط ندارند، هرچند در شهرستان بندر ماهشهرعده‌ای از عزیزان ما با راه‌ اندازی کارزار «نخله و لا طلقه»، یعنی کاشت نخل‌ به‌ جای تیراندازی خواستار پایان دادن به این رسم‌ شده‌اند،که این کار پسندیده باید ادامه پیدا کند.

 

امام جمعه شهرک طالقانی خطاب به اعضای شورای شهر بندرماهشهر؛عنوان کرد: در آستانه بارندگی فصلی قرار گرفته ایم؛ مسؤولان شهرستان خود را مهیا کنند، شهرک طالقانی نیازمند لایروبی است. نیاز به اقدام ضربتی برای لایروبی کامل کانال های دفع آب های سطحی قبل از بارندگی فصلی داریم اگر چه در هفته های گذشته شاهد لایروبی برخی از معابر شهرک بودیم اما اینها به تنهایی کافی و جوابگو نیست.

 

وی با اشاره به راه اندازی بازارچه احشام در شهرک طالقانی؛گفت: الحمدلله بازار احشام در هفته ای که گذشت،توسط شهرداری راه اندازی شد و اعضای شورای شهر بندر ماهشهر هم قول دادند که بازار آبزیان، میوه و تره بار در روزهای آینده به بهره برداری برسد که از اعضای محترم و مجموعه شهرداری که در این زمینه تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌نمایم. البته با توجه به کثرت متقاضیان و محدود بودن مغازه های بازار آبزیان،شهرداری و شورای شهر برای واگذاری آنها به متقاضیان، تدبیری بیندیشند که حق کسی ضایع نشود. ناگفته نماند که بنده در خصوص واگذاری هیچ دخالتی در این امر نخواهم کرد.

 

سید سلمان هاشمی در پایان بیان کرد:جا دارد از مسؤلین بنیاد برکت که در ساخت بازارچه آبزیان و اورژانس ١١۵ و همچنین اعطای وام جهت اشتغال جوانان شهرک طالقانی همکاری، مشارکت و کمک شایانی نمودند تشکر و قدردانی نمایم.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر