menusearch
salmanhashemi.ir

حجت الاسلام هاشمی: کشور نیازمند مدیریت جهادى و مدیران جهادى است

جستجو
۱۳۹۷/۴/۱۵ جمعه
(0)
(0)
حجت الاسلام هاشمی: کشور نیازمند مدیریت جهادى و مدیران جهادى است
حجت الاسلام هاشمی: کشور نیازمند مدیریت جهادى و مدیران جهادى است
به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه شهرک طالقانی، حجت الاسلام سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تسلیت فرارسیدن 25 شوال سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) بنیانگذار مذهب جعفری اظهار کرد: همان زمان که پیامبر اکرم(ص)مبعوث شد و مامور به تبلیغ دین اسلام شد وصایت و خلافت و وزارت حضرت علی(ع)نیز اعلام شد. ولادت مذهب تشیع همراه با ولادت دین مبین اسلام است. اما اختلاف، زمانی آغاز شد که امرمکرر پیامبر مبنی بر تبعیت از حضرت علی (ع )زیر پاگذاشته و اختلافی شوم در اسلام آغاز شد.

وی افزود: قدرت حاکمه نفاق باعث شد که مذهب شیعه در انزوا به سر برد. بنی امیه نهایت تلاش خویش را در به انزوا بردن شیعه به کار می‌بردند، از جمله ائمه متقدم شیعه نتوانند احکام خداوند و آنچه که مرضی اوست را بیان دارد. از این رو فقه شیعه در زمان خفقان بنی امیه زیر پوشش تقیه بود و توسط اهل بیت (ع)ابراز و اظهار نشد و بعد از آن امام باقر (ع )شروع به تبیین فقه شیعه نمودند و پس از ایشان امام صادق (ع) بر این کار همت گذاشتند.

هاشمی با اشاره به تجمع اخیر بازاریان و کسبه تهران در اعتراض به نوسانات قیمت ارز، خاطر نشان کرد: طى دو هفته گذشته شاهد تجمع برخى از بازاریان و کسبه تهران در اعتراض به نوسانات قیمت ارز بودیم، مردم برخى شهرها نیز به پایین بودن کیفیت آب شرب، قطع مکرر برق و گرانى برخى کالاها و خدمات که باعث بروز مشکلاتى در زندگى روزمره آنهاشده است، اعتراضاتى داشتند.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات مردم در حوزه های مختلف همچون مسکن، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، محیط زیست و... باید همه نهادهای دولتی آستین همت خود را بالا زده ،بسیج شوند و بنابر فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامى، اگر مردم به صحنه بیایند، هیچ مشکل لاینحلى در کشور وجود نخواهد داشت، پس مردم نیز بهعنوانصاحباناصلىانقلابوکشور باید به میدان بیایند.

هاشمی افزود: مسؤولان کشور هم در این میان باید با مردم صریح و صمیمى وارد گفتگو شوند و با آنها هم از مشکلات آشکار و پنهان در اداره کشور بگویند و هم از تلاشهاومجاهدتهایىکهبراىرفعآنهابهخرجمىدهند.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه گفت: بهعنوانمثالاگرامروزشاهدافتتاح فاز دوم پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس بهعنوانبزرگترینپالایشگاهمیعاناتگازىجهانهستیم،بگوییمکهفرزندان غیور این کشور چگونه با وجود همه تحریمهاوفشارهاوتحملشرایط سخت محیطى و گرماى ۵۵ درجه، موفق به بهرهبردارىازاینپروژهعظیمشدندتا حلقه خودکفایى کشور در تأمین بنزین و گازوئیل تکمیل شود.

وی بیان کرد: از کوشش مجاهدان عرصه سازندگى بگوییم که در گرماى سوزان خوزستان، چگونه در سه شیفت کارى توانستند با رساندن آب شیرین به خرمشهر، مشکل آب مردم این شهر را مرتفع نمایندو توانستند یک روز زودتر پروژه آبرسانی را تکمیل کنند تا مردم بار دیگر رنگ آرامش را به زندگی خود ببینند،که جا دارد از قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه تشکر ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر اینکه کشور نیازمند «مدیریت جهادى» و «مدیران جهادى» است،عنوان کرد: یکى از راههاى مقابله با جنگ اقتصادى دشمن، به میدان فرستادن مدیرانى باانگیزه، جوان، جهادى، متخصص و دلسوز است. اگر دولت بهدلیل انتخاب و انتصاب برخى مدیران ضعیف و ناکارآمد در برخى حوزههاى اقتصادى ناموفق عمل کرده است، انتظار مىرود با ترمیم و تغییر تیم اقتصادى و اجرایى خود، این معضل را هرچه سریع تر حل و فصل نماید. ما نیازمند مدیرانى کارآزموده و جسور هستیم که در روزهاى سخت و دشوار بتوانند سکاندار کشتى نجات باشند.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به بازخوانى وتبیین فرمایشات مقام معظم رهبرى در مراسم دانش‏آموختگى دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)، گفت: اگر مؤلفه‏هاى اقتدار ملى تقویت شوند و در مقابلِ دشمن سستى و تسلیم نشان داده نشود، بدخواهان بار دیگر در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.

وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری افزود: در شرایط کنونی برنامه دشمن، ایجاد شکاف و جدایى میان نظام و مردم است و این طراحى نشان‏دهنده حماقت آن‏ها است زیرا نمى‏دانند نظام جمهورى اسلامى، چیزى جز ملت ایران نیست و این دو جدا شدنى نیستند، آن روزی که ملت ایران در جایگاهی قرار گیرد که دشمنان جرات تهاجم نظامی،اقتصادی و امنیتی و سیاسی را نداشته باشند،دیر نخواهد بود و جوانان آن روز را خواهند دید.

خطیب نمازجمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد و روز ملى عفاف و حجاب‏ عنوان کرد: اگر روزی دشمنان اسلام با مزدوری مانند رضاخان می‌خواستند در ايران کشف حجاب کنند، امروزه با هزاران ابزار ديگر همين کار را می‌کنند. آنها آن کاری که با جنگ هشت ساله نتوانستند به سرانجام برسانند، هم اکنون با رخنه فرهنگی که مصداق بارز آن عريان کردن زنان است، می‌خواهند انجام دهند.

وی افزود:دشمن به دنبال بی عفتی و بی حیا کردن زن مسلمان است تا بوسیله آن رشد و تکامل معنوی را از جوامع اسلامی بگیرد، بی عفتی و بی بندوباری اخلاقی، سلامت ،امنیت و پایبندی به ارزش خدایی را در جامعه از بین خواهد برد.

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: وقتی رسانه و فیلمهای سینمایی ما به طور علنی بی حجابی و بی عفتی را ترویج می‌کنند، همین مساله به تدریج برای جامعه عادی خواهد شد.

وی ادامه داد: به بهانه تماشای بازیهای فوتبال در ورزشگاه آزادی ،رقص و پایکوبی به راه انداختند و برخی از زنان نیزکشف حجاب کردند؛ آیا این مصداق بارز ترویج بی حیایی و بی عفتی بعضی از مسوولین تهرانی نیست؟

هاشمی گفت: برای اصلاح امر حوزه عفاف و حجاب در جامعه، نیارمند جهاد فرهنگی و فرهنگ سازی هستیم و همه ارگان های جامعه باید در این امر مشارکت و همیاری کنند چرا که با زور، شمشیر و اسلحه نمیتوان فرهنگ سازی کرد و در این زمینه اول باید از خودمان شروع کنیم و الگویی برای دیگر افراد جامعه باشیم.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی جمعیت خاطر نشان کرد:کنترل جمعیت در دهه های گذشته یکی از سیاست های غلطی بود که اجرا شد، که هم هزینه سنگینی بر نظام وارد کرد و هم کشور را با کاهش جمعیت مواجه ساخت.
وی افزود: اصرار بر افزایش جمعیت امری ضروریست و ایجاد بسترهای آن مانند ازدواج های آسان،وام های با بهره و اقساط کم ،مسکن و اشتغال و تسهیلات برای کسانی که صاحب اولاد می‌شوند در نظر گرفته شود، چرا که اگر این روند تغییر پیدا نکند در 80 سال آینده ایران به خانه سالمندان تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی در پایان باانتقاد از به کارگیری برخی بازنشستگان در پستهای مدیریتی و ادارات عنوان کرد: بازنشستگانی که هنوز از چند جا حقوق دریافت می‌کنند و از خدمات بیت المال و منازل سازمانی استفاده می‌کنند و دلشان نمی‌آید کرسی ریاست را ترک کنند کمی به فکر جوانان جویای کار و آخرت خود باشند.



نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر