menusearch
salmanhashemi.ir

سید سلمان هاشمی: مردم آسیب پذیر مناطق محروم،نیازمند توجّه ویژه ای در مقوله درمان هستند/ دغدغه ما عدم پاسخگوئی برخی از مسئولین به معضلات و کاستی های منطقه است

جستجو
۱۴۰۰/۹/۱۹ جمعه
(0)
(0)
سید سلمان هاشمی: مردم آسیب پذیر مناطق محروم،نیازمند توجّه ویژه ای در مقوله درمان هستند/ دغدغه ما عدم پاسخگوئی برخی از مسئولین به معضلات و کاستی های منطقه است
سید سلمان هاشمی: مردم آسیب پذیر مناطق محروم،نیازمند توجّه ویژه ای در مقوله درمان هستند/ دغدغه ما عدم پاسخگوئی برخی از مسئولین به معضلات و کاستی های منطقه است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها؛عنوان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها،اسوه صبر واستقامت که به یمن ولادت پر برکتشان این روز به نام روز پرستار نامگذاری شده است ،را به تمامی شهروندان و علی الخصوص سربازان خط مُقدّم جبهه سلامت، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

 

وی افزود: حضرت زینب سلام الله علیها، نماد عزّت، اسوه صبر و استقامت بود. حضرت زینب کبرى سلام الله علیها بانویى سرشار از بینش علم، آگاهی و بصیرت بود ایشان دارای علم لدنّی بودند و برترین درجه علم، علمى است که از ذات الهى به انسان افاضه مى ‏شود زیرا علمی که بشر داراست یا «لَدُنّى» است یا «اکتسابی»،علم «اکتسابی»: علمی است که از راه تحصیل، تعلیم و اکتساب به دست می‌آید، اما علم ««لَدُنّى» علمى است که از ذات الهى به انسان افاضه مى‏شود (خدادادی و غیر اکتسابی) که برترین درجه علم است.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: امسال زادروز تولد شهید مدافع حرم میرزا احمد مکیان همزمان با ایام ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها،مصادف شده است و به مناسبت این روز، از کتاب خاطرات تنها شهید مدافع حرم شهرستان بندر ماهشهر (میرزا احمد مکیان) با نام «نگران شهیدت نباش» به قلم حمیدرضا اسدی رونمایی شد.

 

وی افزود: با شهادت این طلبه جوان و حافظ قرآن، برگ زرین دیگری بر افتخارات شهرک طالقانی افزوده شد. اما متاسفانه در شهرستان بندرماهشهر آنگونه که باید و شاید تکریمی در خور شان این شهید صورت نمیگیرد و البته بیشتر شهدای شهرک طالقانی در بحث تکریم و حتی آمار تعداد دقیق مظلوم واقع شده اند.

 

امام جمعه شهرک طالقانی ضمن قدردانی و تشکر از گروه جهادی پزشکی شهدای گمنام شهرستان بندر ماهشهر؛بیان کرد: این گروه جهادی که با از خود گذشتگی و حضور در مناطق کم برخوردار شهرستان، خدمات درمانی و پزشکی رایگان ارائه می‌کنند. از مدیریت درمانگاه شرکت نفت که به صورت رایگان پذیرای بیماران آسیب پذیر شهرک طالقانی هستند،کمال تشکر را دارم و یکی از کارهای خوب گروه جهادی برای کسانی است که می‌خواهند بستری شوند تا ان شاءالله دغدغه های درمانی مردم به حداقل خود برسند.

هاشمی تاکید کرد: مردم آسیب پذیر و محروم این مناطق ،نیازمند توجّه ویژه ای در مقوله درمان هستند،علی رغم وعده های برخی از مسئولین در احداث درمانگاه شبانه روزی و خدمات تامین اجتماعی در شهرک طالقانی اما متأسفانه تاکنون این وعده ها عملیاتی نشده است، امیدواریم که دولت آقای رئیسی با جدّیت و توجّه هر چه تمامتر به این مناطق محروم رسیدگی کند،تا شاهد حل مشکلات درمانی، مسکن، فاضلاب و اشتغال جوانان باشیم.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها؛ با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولین نسبت به معضلات منطقه؛بیان کرد:یکی از دغدغه‌های ما عدم پاسخگوئی برخی از مسئولین به معضلات و کاستی های منطقه هست. از جمله معضلاتی که پیش رو است و تاکنون پاسخ درستی از سوی مسوولین مربوطه در خصوص آن ارائه داده نشده است دور برگردان جاده ترانزیتی بزرگراه (ماهشهر به بندر امام) خروجی شهرک طالقانی به سمت فاز شش، یا جاده مرگ است که متاسفانه خانواده های زیادی را داغ دار کرده است و عدم روشنایی این بزرگراه (لاین برگشت از ناحیه صنعتی به سمت ترمینال خلیج فارس) که جاده ترانزیتی نیز به حساب می‌آید مزید بر علت مرگ و میر شده است.

 

وی متذکر شد: در بهمن ماه سال 98 از همین تریبون به مسئولین راه و ترابری تذکر دادیم ،اما متأسفانه فقط قسمت کوچکی از این بزرگراه تعریض شد، لکن این معضل همچنان باقیست و در هفته گذشته هم شاهد تصادف مرگ باری بودیم، انتظار می‌رود مسئولین راه و ترابری برای حل این مورد چاره اساسی بیندیشند.

 

سید سلمان هاشمی ادامه داد: عدم روشنایی پایه های برق (ورودی شهرک طالقانی از طرف شهر چمران )که بارها تذکر داده شد اما ظاهرا گوش شنوایی وجود ندارد، متأسفانه اداره راه و ترابری ،اداره برق، عملیات غیر صنعتی و شهرداری هیچ کدام زیر بار مسئولیت تحویل این چند پایه و روشنایی آن نمی‌روند. آیا نمیشود در شورای تامین جلسه ای برای حل این معضل در نظر گرفته شود؟سالهای گذشته عده ای قول دادند ولی فقط وعده پشت سر وعده ،واقعا شرم آور است که هیچکس زیر بار مسوولیت روشنایی این ده پایه برق نمیرود و همه شانه خالی می‌کنند!

 

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان عنوان کرد: یکی از تذکراتی که چند هفته گذشته به نانوایان داشتیم در مورد کیفیت نان و عدم توزیع درست آن در ساعت های یاد شده است که منجر به اعتراضات شهروندان شده بود. متاسفانه برخی از نانوایان وجدان کاری ندارند، چرا به یکدیگر رحم نمی‌کنید! این معضل بزرگی است که از فرمانداری و شورای آرد و نان پیگیری کردیم ولی همچنان مشکل برطرف نشده است ولی باید خود مردم نیز به نانوایی ها تذکر بدهند و این معضل را به صورت جدی دنبال و با متخلفین با قاطعیت برخورد کنند.


 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر