menusearch
salmanhashemi.ir

سید سلمان هاشمی: مسکن و اشتغال دو مطالبه اصلی مردم محروم شهرک طالقانی از دولت سیزدهم/نماینده مردم بر تقسیم عادلانه اعتبارات شورای راهبردی شهرستان بندرماهشهر نظارت دقیق داشته باشد

جستجو
۱۴۰۰/۷/۲۳ جمعه
(0)
(0)
سید سلمان هاشمی: مسکن و اشتغال دو مطالبه اصلی مردم محروم شهرک طالقانی از دولت سیزدهم/نماینده مردم بر تقسیم عادلانه اعتبارات شورای راهبردی شهرستان بندرماهشهر نظارت دقیق داشته باشد
سید سلمان هاشمی:  مسکن و اشتغال دو مطالبه اصلی مردم محروم شهرک طالقانی از دولت سیزدهم/نماینده مردم بر تقسیم عادلانه اعتبارات شورای راهبردی شهرستان بندرماهشهر نظارت دقیق داشته باشد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های این هفته با تسلیت هشتم ربیع الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام؛عنوان کرد: امام حسن عسکری علیه السلام پدر بزرگوار عالم قطب امکان است که توسط حاکم ستمگر عباسی مسموم و به شهادت رسیدند ،این روز را به بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری ،مراجع بزرگ تقلید،شیعیان جهان و شما نمازگزاران محترم تسلیت عرض میکنم.

 

وی افزود: انسان برای همراهی با انسان کامل که اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام هستند نیازمند پاکیزگی و طهارت است همانطور که برای استفاده از آیات قران باید خود را از درون پاک و مطهر کند، یکی از ویژگی های این امام همام ترغیب مردم و خواص به خدمت رسانی به مردم است.

 

هاشمی ادامه داد: چنانچه روایتی منقول است: روزی ابوهاشم در محضر امام عسکری علیه السلام بود، آن حضرت فرمود: «یکی از درهای بهشت، «بابُ المعروف» است. از آن در کسی داخل بهشت نمی‌شود مگر این که در دنیا کارهای نیک انجام داده و به مردم کمک و خدمت نماید».تا این را از حضرت شنیدم، خدا را سپاس گفتم و بسی خشنود گردیدم؛ زیرا یکی از برنامه های زندگی من، خدمت رسانی به مردم و رفع نیاز پابرهنگان و محرومان بود. تا این مطلب در دلم گذشت، حضرت به من نگاه کرد و فرمود: «بله، کسانی که در این جهان به مردم کمک می‌کنند، در جهان دیگر نیز سربلند و جایگاه آنان برجسته است. ای ابوهاشم! خدا تو را از این گروه قرار دهد، خدای تو را رحمت کند».

 

وی با اشاره به نهُم ربیع الاول سالروز آغاز امامت و ولایتحضرت ولی عصر(عج)؛بیان کرد: نُهُم ربیع الاول سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) که غدیر دوم شیعه است از ویژگی های یاران خاص این حضرت این است که دارای ایمان عمیق باشند چنانکه از امام صادق علیه السلام چنین روایت شده که: آنان مردانی هستند که دل‌هایشان از محکمی مانند پاره‌های آهن است، نسبت به‌ذات الهی شک و تردیدی ندارند و سخت‌تر از سنگ هستند. برخوردار از عقلانیت و بصیرت، اهل عبادت و تضرع،عاشق و دلباخته‌ی امام، شجاع و دلیر باشند.

 

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مطالبه گری از دولت سیزدهم،دولت مردمی ایران قوی؛گفت: همچنانکه شعار دولت سیزدهم تحقق عدالت و محرومیت زدایی است؛ امیدواریم که این دولت بتواند به وعده هایی که به مردم عزیز خصوصاً قشر ضعیف و آسیب پذیر، جامه عمل بپوشاند؛ یکی از این وعده ها ساخت یک میلیون مسکن در هر سال برای نیازمندان بوده که امیدواریم شهرک محروم طالقانی از این طرح محروم و مغفول نماند و این طرح را برای این شهرک و شهرک های محروم شهرستان مطالبه می‌کنیم.امیدواریم که این دولت برای این مناطق محروم از جمله شهرک محروم طالقانی گام های مهمی برداشته شود.

وی افزود: طرح موسوم به زمین های شصت هکتاری جهت ساخت مسکن که مطالعات آن در فاز یک و دو در دولت قبل به پایان رسیده و قرار بود آماده سازی این زمین ها را در دست اقدام قرار دهد،اما متاسفانه این طرح در دولت قبل اجرایی نشد و با مشکلات گرانی ارز و افزایش قیمت دلار و فشارهای زیاد اقتصادی بر مردم که تا مدتها آثار آن بر زندگی مردم باقی خواهد ماند.

 

هاشمی ادامه داد: جناب آقای رئیسی شما که مدافع محرومین هستید و دولت شما دولت عدالت محور است و در صدد حل مشکلات مردم برآمده اید بسم الله زمین های 60 هکتاری دست شما را میبوسد این زمین ها را آماده کنید چرا که با آماده سازی این زمینها چندین کار انجام خواهد شد از جمله مردمی که نیازمند مسکن هستند صاحب منزل می‌شوند همچنین اشتغال ایجاد خواهد شد وشهرک طالقانی از حالت جزیره خارج خواهد شد.

 

وی افزود: متاسفانه شهرک طالقانی از کمترین امکانات محروم است، قول درمانگاه شبانه روزی داده شد که تا به امروز چیزی ندیدیم ما وظیفه داریم پیگیری کنیم و کارهای اجرایی با ما نیست، ما صدا و مطالبه شما را به گوش مسوولین میرسانیم. نمیگوییم کاری در شهرک انجام نشده الحمدلله چندین کار در سطح شهرک انجام شده است اما حداقل کارهایی که با زحمت و پیگیری دنبال شده را اجرایی نمایید.

 

امام جمعه شهرک طالقانی یادآور شد: پس از پیگیری های فراوان توانستیم ساختمان اداره برق را برای شهرک طالقانی مستقر کنیم نزدیک به دوسال گذشته اما چرا تاکنون هیچ اقدامی برای راه اندازی آن انجام نشده؟ ساختمانی که هزینه شده چرا بدون استفاده مانده است، مگر هزینه ساخت و احداث این ساختمان از بیت المال نیست، با هزار امید و دوندگی و مطالبه گری این ساختمان احداث شد، چه کسی باید پیگیر شود آقای نماینده، آقای مسوول ببینید گره کار کجاست و گره گشای اینها باشید و راه خدمات را برای مردم باز کنید این مورد همت مسوولین انقلابی و کارآمد را می‌طلبد که نگاه واقع بینانه به این منطقه داشته باشند.

 

هاشمی تاکید کرد: تا زمانیکه تمام مسوولین در شهرستان بندرماهشهر و استان دغدغه ای نسبت به مناطق محروم نداشته باشند وضع ما همین خواهد بود. اما از دولت جدید که دولتی انقلابی،مجلس انقلابی است انتظار داریم که بار دیگر امید را به دل مردم تزریق کنند، باید حداقل در این چهار سال یک تحول در شهرستان بندرماهشهر ایجاد شود.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی خطاب به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی؛عنوان کرد: جناب آقای نماینده مطالبه دیگری از شما که انقلابی هستید داریم، این است که میخواهیم در بحث شورای راهبردی شفافیت و نظارت دقیق بر هزینه کرد اعتبارات شورای راهبردی شهرستان بندر ماهشهر و تقسیم عادلانه به کل شهرستان صورت بگیرد، در برخی مناطق مبالغ میلیاردی هزینه شده اما در برخی دیگر هیچ هزینه ای نشده و تبعیض قائل شده اند، ممکن است بگویید اطلاعی ندارم اما این عذر پذیرفته نیست چرا که شما خود عضوی از شورای راهبردی هستید، مطالبه ما از نماینده مجلس این است که ائمه جمعه شهرستان،دادستان ،رئیس اداره اطلاعات در این جلسه حضور داشته باشند و این جلسه فقط مختص عده ای خاص نباشد!

 

 

وی افزود: مطالبه بعدی ما نظارت دقیق و جلوگیری از استخدام نیروهای غیر بومی در شرکت های پتروشیمی و خصوصا شرکت گاز بيد بلند، با وجود جوانان تحصیل کرده بیکار در قطب اقتصادی کشور ما نباید شاهد بیکاری جوانان منطقه باشیم شهرهای دیگر به غیربومی ها اجازه استخدام نمیدهند، ما مشکلی با وجود غیربومی ها نداریم اما میگوییم تا زمانیکه جوانان بیکار بومی دراین شهر وجود دارند و سهمشان از صنعت آلودگی و تبعیض است جایی برای استخدام افراد غیربومی وجود ندارد این عدالت و حق است.

 

سید سلمان هاشمی در پایان گفت: متاسفانه مردم شهرک طالقانی همچنان از کمبود روشنايی در برخی معابر گله مندند و باعث بوجود آمدن ناامنی و چه بسا حوادث رانندگی در تاریکی خواهد شد، ان شاء الله مسوولین امر هر چه سریعتر مشکل روشنایی را حل نمایند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

2 نظر