menusearch
salmanhashemi.ir

سید سلمان هاشمی: مشکلات حوزه درمان در بندرماهشهر نیازمند یک رسیدگی جدیست ،این یک مطالبه عمومی است

جستجو
۱۴۰۰/۹/۲۶ جمعه
(0)
(0)
سید سلمان هاشمی: مشکلات حوزه درمان در بندرماهشهر نیازمند یک رسیدگی جدیست ،این یک مطالبه عمومی است
سید سلمان هاشمی: مشکلات حوزه درمان در بندرماهشهر نیازمند یک رسیدگی جدیست ،این یک مطالبه عمومی است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه با تسلیت فرارسیدن شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) برای دفاع از امامت امامان بر حق، گاه با بیان خطبه‌های غرّا و روشنگرانه ،عظمت و فضیلت مقام امامت و شخص أمیرالمؤمنین (علیه السلام) را آشکار می‌کرد وگاه با منطق و استدلال، امامت و خلافت أمیرالمؤمنین و ائمه معصومین (علیه السلام) را به اثبات می‌رساند، این احتجاجات حضرت زهراء (سلام الله علیها) در دفاع از امام خویش، به نقطه ای رسید که جان خود را به خطر انداخت تا آنجا که نخستین شهید راه امامت و دفاع از آن، لقب گرفت.

 

وی با اشاره به اهانت به ساحت أهل بیت (علیهم السلام) بیان کرد: متأسفانه هفته گذشته از تریبون نماز جمعه شهر آزادشهر و در آستانه شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) یک شیخ جاهل، مغرض و شاید سر سپرده، با کمال وقاحت به ساحت قدسی حضرات اهل بیت و ائمه معصومین(علیهم السلام) هتاکی کرد و این هتاکی دل صدها میلیون مومن و محب اهل بیت(علیهم السلام) را به درد آورد.

 

هاشمی افزود: در گذشته نیز این شیخ از همین تریبون نسبت به اساس انقلاب، نظام و مسوولان تعرض‌های وقیحانه و بی شرمانه ای داشته بود. توهّم نموده است که خویشتن داری تربیت یافتگان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) از سر ضعف و ناتوانی یا سستی ایمان آنان است، حال آنکه این فرو بردن بغض، به سان مولای مظلومان أمیرالمؤمنین علی (علیه السلام) جهت حفظ و تأمین مصالح کلان اسلام و مسلمین است.

 

وی ادامه داد: گرچه ظاهراً عذرخواهی کرده است اما این سخنان حکایت از درون چرکین این انسان جاهل می‌کند که با این وقاحت و صراحت در کشور اهل بیت(علیهم السلام) به اهل بیت(علیهم السلام) اهانت کند، اینکه کسی بیاید و عده‌ای از عوام را در یک شهر کوچک جمع کند و اساس انقلاب و نظام زیر سوال ببرد و به اساس دین و اهل بیت اهانت کند هنر نیست، وجود چنین افرادی،فتنه برای جامعه مسلمین است، تربیت یافتگان مکتب أهل بیت(علیهم السلام) انتظار برخورد قاطع از دستگاه های ذیربط با چنین افراد جاهل و وقیح را دارند، تا دیگر شاهد یاوه گویی های امثال این گونه افراد نباشیم.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها، با اشاره به تخلف در نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان بندر ماهشهر؛خاطرنشان کرد: متأسفانه گزارشات متعددی به دست ما رسیده و به عینه مشاهده کردیم که برخی از داروخانه ها در سطح شهرستان بندر ماهشهر به بهانه های مختلف از جمله « قطع سیستم نسخه نویسی الکترونیکی» یا عدم قرارداد با بیمه های مورد نظر از « نسخه پیچی الکترونیکی» خودداری می‌کنند و از بیمار هزینه آزاد دریافت می‌کنند.

 

وی افزود: شهروند حق بیمه را پرداخت میکند اما بخاطر اهمال کاری برخی داروخانه ها مجبور است دارو را بصورت آزاد تهیه کند،این انصاف نیست! این کار باعث تحمل هزینه هنگفتی بر بیماران خواهد شد، در این زمینه باید دادستان محترم به عنوان مدعی العموم، سازمان نظام پزشکی و مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان به صورت جدّی ورود کنند و با متخلفان برخورد قاطعی داشته باشند.

 

سید سلمان هاشمی با اشاره به وضعیت شبانه روزی نبودن درمانگاه وارث؛گفت: ضروری است مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر، وضعیت شبانه روزی بودن درمانگاه وارث را برای مردم مشخص و شفاف سازی نمایند، چرا که مردم منطقه در ساعات شب و مواقع اضطراری نیاز مبرم به یک درمانگاه شبانه روزی دارند. مردم از این وضعیت گله مند هستند.

 

وی افزود: با توجه به جمعیت بالای شهرک طالقانی نیازمند درمانگاه شبانه روزی هستیم، اسم درمانگاه شبانه روزی است ولی در ساعات شب پزشکی وجود ندارد، وقتی که نام شبانه روزی دارد باید در شب خدمات ارائه دهید تا مردم دچار ابهام نشوند، نباید فقط به فکر درآمد زایی بود.

 

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: شهرک طالقانی نیازمند پزشکان متخصص است و این چند پزشک عمومی به تنهایی جوابگو نیست، پیش ازین نیز گفته ام اگر شهرک طالقانی جز شهرستان بندرماهشهر است پس چرا همانند مرکز شهر خدمات پزشکی مناسبی ارائه نمی‌شود؟! و اگر جز ماهشهر نیست پس تکلیف این وضعیت را مشخص نمایید.

 

 

وی گفت: با وجود اینکه شهرستان بندرماهشهر قطب صنعت پتروشیمی کشور است و برای ما افتخار است که حدود یک سوم اقتصاد کشور را تامین میکند اما متاسفانه با وجود این ظرفیت عظیم همچنان مردم برای امور درمانی ناچار هستند به استان های دیگر همچون تهران و شیراز بروند چرا که در آنجا خدمات بسیار خوب با هزینه ای متعارف و کم ارائه میشود.

 

سید سلمان هاشمی در پایان بیان کرد: چرا اینجا در مناطق نفت خیز بیمار بدلیل کمبود امکانات از دست میرود، این در بحث عدالت اجتماعی به هیچ عنوان قابل قبول نیست، همه اینها درد است و دولت سیزدهم باید بصورت ویژه در بحث درمان توجه کند چرا که در بحث درمان توازن وجود ندارد و یک رسیدگی جدی می‌طلبد، این یک مطالبه عمومی است و امیدواریم صدای ما به وزیر بهداشت برسد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر