menusearch
salmanhashemi.ir

سید سلمان هاشمی: عدم تحقق عدالت اجتماعی در شهرستان بندرماهشهر فساد و تبعیض بسیاری به دنبال خواهد داشت/ حذف مدیران کارآمد و انقلابی از بدنه مدیریت شهرستان موجب برهم خوردن آرامش و امنیت خواهد شد

جستجو
۱۴۰۰/۸/۲۸ جمعه
(0)
(0)
سید سلمان هاشمی: عدم تحقق عدالت اجتماعی در شهرستان بندرماهشهر فساد و تبعیض بسیاری به دنبال خواهد داشت/ حذف مدیران کارآمد و انقلابی از بدنه مدیریت شهرستان موجب برهم خوردن آرامش و امنیت خواهد شد
سید سلمان هاشمی: عدم تحقق عدالت اجتماعی در شهرستان بندرماهشهر فساد و تبعیض بسیاری به دنبال خواهد داشت/ حذف مدیران کارآمد و انقلابی از بدنه مدیریت شهرستان موجب برهم خوردن آرامش و امنیت خواهد شد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته بسیج و سالروز فرمان تاريخي حضرت امام خميني (ره) مبني بر تشکيل بسيج مستضعفين؛ اظهار کرد: سه رکن اساسی در تفکّر بسیجی وجود دارد، رکن اوّل مسؤولیت پذیری؛ اعتقاد به مسئولیّت، فقط مسئولیّت در برابر خود و در برابر خانواده خود و نزدیکان خود نیست ،بلکه مسئولیّت در قبال سرنوشت کشور و جامعه هست. رکن دوّم در تفکّر بسیجی، بصیرت است، یعنی زمان شناس، دشمن شناس و جریان شناس است. کسی که عالم به زمان خودش باشد دچار شبهات، لغزش ها و نادانی ها نمی‌شود، در غیر اینصورت گرفتار فتنه ها می‌شود و با کوری به بیراهه می‌رود.

وی افزود: بسیج و بسیجیان عزیز در عرصه‌های مختلف از جمله: سازندگی، محرومیت‌زدایی، تولید علم، نقشی اثرگذار در جامعه داشته و دارند. رکن سوم ولایت پذیری است و از ویژگی ‌های بارز بسیجیان ولایت مداری و ولایت‌پذیری است. از زمان تشکیل بسیج تا به امروز، بسیجیان با پیروی از ولایت فقیه و اتکاء به توان خود، در تمام صحنه‌ ها ،توانسته ‌اند توطئه‌ های دشمنان را خنثی کنند، امروز همه به عنوان یک بسیجی باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم و در مقابل دشمنان با غرور و جرأت، ایستادگی کنیم.

امام جمعه شهرک طالقانی با بیان اینکه تحقّق عدالت اجتماعی از اهداف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است؛ عنوان کرد: اگر چه در طول چهار دهه گذشته، اقدامات متنوعی به منظور تحقق عدالت اجتماعی، صورت گرفته است؛ امّا کشور ما در باب عدالت اجتماعی نمره قابل قبولی،کسب نکرده است.لازمه تحقّق عدالت اجتماعی، مبارزه جدّی با فساد و رفع تبعیض است.

وی تاکید کرد: مطالبه جدّی ما از مسئولین، تلاش و همّت جهت تحقّق عدالت اجتماعی است. برای تحقق عدالت اجتماعی باید تلاش مستمر جدّی و همه جانبه انجام داد. احداث شهرک صنعتی در شهرک طالقانی، ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان، راه اندازی کشت محصولات گلخانه ای، می‌تواند قدمی مهم در جهت تحقق عدالت اجتماعی باشد. نباید نسبت به عدالت اجتماعی بی تفاوت بود، حسّاسیت نسبت به عدالت اجتماعی نباید کاهش یابد، هر جا این حساسیت کمرنگ شده، فساد در جامعه رخنه کرده است.

 

وی گفت: یکی از نمونه های تبعیض و بی عدالتی در شهرستان بندر ماهشهر طی گزارش های مستندی که به دست ما رسیده حاکی از آن است که مشاهده شده اوج تبعیض در پتروشیمی ها وجود دارد، با نگاه به فیش های حقوقی دو پرسنل پتروشیمی، که هر دو در یک مجموعه و یک شرکت مشغول به کار هستند، می‌توان نمونه بارز تبعیض، و بی عدالتی را مشاهده کرد.

 

هاشمی ادامه داد: درست است که عدالت با مساوات فرق دارد و از نظر سابقه و مدرک، یکی بر دیگری ارجحیت دارد؛ امّا صرف داشتن سابقه کار و مدرک و رسمی بودن یک شخص با شخص دیگر که در یک مجموعه و یک شرکت کار می‌کنند، سبب شود که حقوق یک نفر زیر خط فقر باشد و حقوق دیگری نجواست، این برخلاف عدالت اجتماعی است. وزیر محترم نفت باید به این معضل ورود کرده و تصمیم درست و شفافی اتخاذ نمایند.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به کمبود مربی در مدارس؛ عنوان کرد: یکی از معضلات اساسی در زمینه آموزش شهرستان بندر ماهشهر، کمبود 95 نیرو و مربی ویژه دانش آموزان ابتدایی است، که امیدواریم مدیران استانی به این معضل توجه جدی داشته باشند، و درصدد رفع این مشکل باشند. دومین معضل در زمینه آموزش این است که برخی از دانش آموزان بی بضاعت، به علّت نداشتن گوشی هوشمند، از تحصیل باز ماندند.

 

وی افزود: البته ناگفته نماند که سال گذشته، کمیته امداد و اداره آموزش و پرورش از طریق شورای راهبردی تبلت هایی را به خانواده های بی بضاعت تقدیم نمودند، اما ظاهراً کافی نبوده است. ازمسؤولین اداره آموزش و پرورش استدعا داریم که دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بی بضاعت را شناسایی کرده و معضل آنها را برطرف کنند، البته در این امر خداپسندانه باید شاهد حرکت مثبت نماینده مجلس، فرماندار و مدیران عامل پای کار باشیم.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به حذف برخی از نیروهای بومی در شرکت های پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر؛ خاطر نشان کرد: در خصوص حذف برخي از نیروهای بومی، جهادی و انقلابی شهرستان، در یکی از پست های حساس شرکت پتروشیمی بندر ماهشهر متأسفانه برخی از مدیران برای شهرستان حاشیه درست می‌کنند، شهرستان احتیاج به آرامش و امنیت دارد ،کاری نکنید که به آرامش مردم خدشه ای وارد شود.

 

سید سلمان هاشمی در پایان تاکید کرد: حمایت قاطع نخبگان شهرستان از این مدیر، حاکی از توانمندی این شخصیت انقلابی دارد. البته بنده همیشه از مدیران ،انقلابی ،کارآمد و پاکدست، خصوصاً بومی شهرستان بندر ماهشهر حمایت میکنم و خواهم کرد و شایسته است که مسؤولین شرکت نفت در پایتخت، به این مسئله به شکل جدی ورود نمایند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر