menusearch
salmanhashemi.ir

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی:ضرورت ایجاد تغییرات در تیم اقتصادی دولت و برخورد با سوداگران اقتصادی

جستجو
۱۳۹۷/۴/۸ جمعه
(0)
(0)
حجت الاسلام و المسلمین هاشمی:ضرورت ایجاد تغییرات در تیم اقتصادی دولت و برخورد با سوداگران اقتصادی
حجت الاسلام و المسلمین هاشمی:ضرورت ایجاد تغییرات در تیم اقتصادی دولت و برخورد با سوداگران اقتصادی
به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه شهرک طالقانی، حجت الاسلام سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت حمزه عموی پیامبراکرم(ص) عنوان کرد:
جایگاه حضرت حمزه به گونه ای رفیع است که در روزهای غربت و تنهائی امیرالمؤمنین (ع) و غصب حق خلافت، آن حضرت چنین فرمودند:حمزه کجاست تا یاری ام کند، من که امروز حمزه ای ندارم و در جنگ بدر در حالی که مسلمانان در اقلیت بودند در کنار امیرالمؤمنین (ع) رشادت و جنگاوری از خود نشان داد.
وی افزود: وفات حضرت عبدالعظیم حسنى(ع) ازجمله شخصیت‏هاى برجسته تاریخ اسلام محدث و راوى بزرگوار شیعى و عالمى از تبار سادات حسنى که مورخین و عالمان شیعى، او را مردى باتقوا، معروف به امانت‏دارى، صداقت در گفتار، عالم به امور دین، قائل به اصول دین شیعه و محدث دانسته‏اند. زمان‏شناسى و اخلاص و اعتقاد راسخ این شخصیت بزرگوار به اهل‏بیت(ع) و نیز نوع فعالیت‏ها و موضع‏گیرى‏هاى او در یکى از سخت‏ترین دوره‏هاى تاریخ اسلام از جهات بسیارى براى نسل امروز ما آموزنده است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به قوه قضاییه اظهار کرد: قوه قضاییه باید مظهر عدالت، ملجا و آرام ‏بخش مردم باشد،جلب افکار عمومی و اعتمادسازی از کارهای اساسی همه دستگاهها به‏ویژه دستگاه قضایی و ضابطان آن است که نیازمند دو رکن اصلی : کار عملی و تبلیغات است.
وی افزود: فضای کسب و کار و زندگی و معیشت مردم باید امن باشد و دستگاه قضا باید با مخلان امنیت اقتصادی برخورد کند.
امام جمعه شهرک طالقانی اقناع افکار عمومی در برخورد دستگاه قضا با مصادیق فساد اقتصادی را يک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: وقتی مفسدی محاکمه و مجازات شد، روشن و مستدل و هنرمندانه برای مردم تبیین شود تا مردم صحت عملکرد دستگاه قضا را احساس کنند و تهدیدات به فرصت تبدیل شود.
هاشمی گفت: «جنگ تمام‏عیار اقتصادى» مدت‏هاست که از طریق دشمن کلید خورده وهدف از فشار اقتصادى به ستوه آوردن ملت از طریق ابزارهاى اقتصادى است و با ابزارهایى چون؛ تحریم‏هاى ‏بى‏سابقه، جلوگیرى از همکارى اقتصادى دیگر کشورها و شرکت‏هاى صنعتى تجارى، کاهش ارزش پول ملى و... دنبال مى‏شود.
وی در ادامه عنوان کرد: دستگاه قضا برای مهار نوسانات و التهاب های اقتصادی، باید مبارزه قاطع با فعالیت های سوداگرانه و اخلال گرانه در اقتصاد کشور داشته باشد.
خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی افزود: اگر با شرکتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی از دولت گرفته و کالای وارد شده خود را بر مبنای ارز ۸ هزار تومانی فروخته، اگر با شرکتی که ارز دولتی دریافت کرده اما کالایی وارد نکرده، اگر با شرکتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته و کالا وارد کرده اما آن را در انبارهای خود احتکار کرده، اگر با شرکتی که با هک سایت وزارتخانه ای هزاران خودرو غیرقانونی وارد کرده و ده ها و صدها مورد دیگری که این روزها در رسانه ها به گوش می‌رسد، برخورد سریع و قاطعی صورت بگیرد، آن وقت دیگر کمتر شاهد سوداگری و اخلال گری در عرصه اقتصاد کشور خواهیم بود.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: ملت ما در برابر جنگ بی ‏امان اقتصادی دشمن، سه خاکریز بزرگ دارد؛قوه قضائیه، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی.خوب است که در این هفته هر کدام کارنامه خود را در برخورد با اخلالگران اقتصادی بیان کنند و موجی از امید به اجرای عدالت کشور را پدید آورند، ستون پنجم دشمن در جنگ اقتصادی باید مورد شناسایی و مجازات قرار گیرد، حتی برای جلوگیری از اطاله دادرسی باید مثل زمان جنگ، دادگاه صحرایی تشکیل شود و مجازات‏های سنگین اعمال شود.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها اظهار کرد: ترمیم و تغییر در کابینه به ویژه در تیم اقتصادی دولت که یقینا بخشی از التهابات و نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت مسکن و خودرو و....معلول تصمیمات غیرمنطقی آنها بوده است، امری لازم و ضروری است و امیدواریم این مهم به زودی صورت بپذیرد.
وی ورود به پیمان‏هاى پولى را نسخه شفابخش مشکلات بانکى کشور دانست و گفت:
با توافق هسته‏اى مشکلات بانکى کشور حل‏نشده است و خروج آمریکا از برجام نیز مبادلات بانکى کشور را بیش‏ازپیش مورد تهدید قرار داده است. اجرایى شدن پیمان‏هاى پولى دوجانبه و چندجانبه مى‏تواند بهترین راهکار ایران براى رفع موانع بانکى، گسترش مبادلات تجارى ایران و شرکاى تجارى ‏اش و کاهش تلاطم‏هاى ارزى باشد.
هاشمی افزود: اگر ایران بتواند با ۱۶ کشور طرف تجارى خود پیمان پولى را به اجرا درآورد، مى‏تواند حدود ۶۰ درصد از تجارت را با پیمان‏هاى دوجانبه و حدود ۸۰ درصد را با پیمان‏هاى چندجانبه تسویه کند. این شیوه پرداخت مى تواند براى تسویه مبادلات تجارى ایران و ۱۵ همسایه کشور نیز مورداستفاده قرار گیرد.
حجت الاسلام هاشمی با اشاره به فرارسیدن دهم تیرماه؛ روز صنعت و معدن‏ خاطر نشان کرد : لازم است که وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلوگیرى از خام فروشى و تکمیل زنجیره ارزش مواد معدنى را با ایجاد و به راه‏انداختن «نهضت کاهش خام فروشى» مدنظر مقام معظم رهبرى را عملى نماید و کارى کند که «خام فروشى به‏تدریج کاهش پیدا کند، تا این‏که به کلّى از بین برود.
وی افزود: امید است که با برنامه‏ریزى و سیاست‏گذارى در زمینه صنعت و معدن بتوان زمینه‏هاى خودکفایى و پیشرفت کشور را فراهم نمود و از وابستگى به اقتصاد نفت محور نجات داد.
هاشمی ادامه داد :ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند ،به علت عدم وجود زیر ساخت های لازم، برای اروند و شهرهای مجاور به جای فرصت به یک تهدید اجتماعی و فرهنگی تبدیل خواهد شد.

امام جمعه شهرک طالقانی دربخش دیگری از بیانات خود با تاکید بر ایجاد فرصتهای شغلی برای زندانیان گفت: میتوان با تخصیص زمین و یا مکانی برای زندانیانی که در گذشته با فروش مواد مخدر و کارهای خلاف امورات خود را می‌گذراندند، زمینه ای را برای ایجاد اشتغال و دوری از کارهای خلاف در نظر گرفت که بتوانند بعد از حبس با یادگیری کار و حرفه های کاربردی مانند(مکانیکی،صافکاری تعمیر وسایل سرمایشی و ...) به مانند یک فرد عادی به زندگی خود ادامه دهند.
سیدسلمان هاشمی با اشاره به اینکه ماه شوال در تاریخ اسلام یادآور جنگ احزاب است عنوان کرد: جنگ احزاب؛ اثبات امامت اميرالمومنين (ع) ومیدان بزرگ آزمایش بود، جنگ «احزاب» محک و آزمون عجیبى بود براى همه مسلمانان و آنها که دعوى اسلام داشتند، و همچنین کسانى که گاه ادعاى بى طرفى مى کردند و در باطن با دشمنان اسلام، سر و سرّ داشتند و همکارى مى کردند.
وی افزود: امروزه نیز در جهان جنگ احزاب وجود دارد و تمام کفار در مقابل و بر علیه اسلام ناب محمدی قرار گرفته اند؛ اما دشمنان اسلام بدانند اگر خطایی مرتکب شوند، ما فرزندان حیدر کرار همانگونه که در گذشته شجاع مشرکین عمرو را به خاک و خون کشیدند، آنها را نیز به مانند اسلافشان به خاک مذلت خواهیم نشاند.
حجت الاسلام هاشمی در پایان با تسلیت فرارسیدن رحلت علامه امینى بیان کرد: 12 تیرماه رحلت مرزبان حریم تشیع، علامه بزرگوار «عبدالحسین امینى» صاحب کتاب گران‏سنگ «الغدیر» که براى تألیف این مجموعه ۲۰ جلدى، بیشتر عمر خود یعنى حدود چهل سال و هرروز شانزده ساعت عمر خود را صرف کرد و به بسیارى از کتابخانه‏هاى بزرگ جهان اسلام که احتمال مى‏داد در آن‏ها مطالبى مفید یافت شود مسافرت کرد و او براى تألیف الغدیر ده هزار جلد کتاب را از ابتدا تا انتها خواند و یکی از موثرترین گامهای بلند را در زدودن گرد و غبار تاریخ از چهره امیدبخش علی بن ابی طالب علیه السلام برداشته است.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر